Beställning och leverans

Vad kostar frakten?
Vilka fraktar ni med?

Beroende på paketets storlek så kommer vi skicka via någon av dessa fraktbolag:

Early Bird. Leveranstid 1-3 dagar. Hemleverans tidigt på morgonen. Paketet stoppas i din brevlåda eller hängs på din dörr. Eftersom det sker tidigt på morgonen så kommer budet ej ringa på dörren. Du får ett sms/mejl när Early Bird levererat.
VIKTIGT: Se till att ditt namn står på din dörr eller brevlåda, annars kommer ditt paket att gå i retur.

DHL Service Point. Leveranstid 1-3 dagar. Levereras till ditt närmsta DHL ombud för uthämtning.

Om Early Bird inte levererar till din adress så kan vi behöva byta fraktbolag till DHL istället.

Vilka länder levererar ni till?

Frakt

Jag har inte fått ett bekräftelsemejl?!

Om du har Hotmail eller liknande så är det en stor risk att bekräftelsemejlet hamnar i skräpkorgen. Börja med att kolla där. Hittar du fortfarande inget så är du välkommen att mejla oss på hej@gemig.se så kollar vi upp vad som hänt. 

När får jag min beställning?

När du lagt din order behandlas den så snart som möjligt av lagret. Inom Sverige skickas beställningar med DHL eller Early Bird som bör levereras 1-3 arbetsdagar efter sändning. Paket transporteras inte under helger och lokala helgdagar.

Ett spårningsnummer skickas ut till dig via epost/push/sms när paketet är skickat. 

Vänligen observera att uppskattad leveranstid kan variera på grund av yttre omständigheter som är utom vår kontroll. 

Observera även att leveranstiderna kan vara längre än vanligt under produktkampanjer.

Jag har fått fel produkt. Vad gör jag?

Om ditt paket innehåller fel produkter mot vad du har beställt, vänligen kontakta hej@gemig.se så hjälper vi dig. 

Jag har fortfarande inte fått min beställning. Vad gör jag?

Har du fått ett spårningsnummer från DHL eller Early Bird? Det går snabbast att kontakta dom direkt eftersom dom har mer exakt information gällande ditt status på ditt paket. 

Om du inte fått spårningsnummer, vänligen maila hej@gemig.se så undersöker vi det. 

Hur spårar jag min beställning?

När din order är färdigbehandlad i lagret skickas ett mail ut med spårnings-nummer. 

Skulle du inte ha fått ett spårningsnummer en vecka efter beställningen, vänligen kontakta hej@gemig.se. 

Tillbaka